Fitness Mindenkinek

Életmód és Edzés tanácsok, programok, fogyókúra tippek

Fogyókúra tippek: Csináld jól, tanulj Barbarától!

Barbara már túl van egy fogyókúrán, illetve több próbálkozáson is. Hogy miért éppen tőle szeretnénk fogyókúra tippet kapni? Mert sok sikertelenség után az utolsó elhatározását komoly eredmények követték és a varázslat, az átváltozás ebben a pillanatban is tart. Olvasd el cikkünket és megtudod miben különbözött a legutóbbi fogyókúra programja a korábbiaktól, meglátod tartalmas, érdekes történet lesz! Lehet, hogy neki köszönheted majd csodás alakodat.

Először is a kezdetekről kérdeztem, hiszen tudjuk, hogy az egyik legnehezebb dolog az elhatározás, főleg kudarcok után.

Mi késztetett arra, hogy változtass?

Nagyon elhíztam, mert imádok enni. Leszoktam a dohányzásról is, az evés pótcselekvéssé vált, ennek köszönhetek +20-25 kg-ot! Ráadásul egészségtelen ételeket ettem. Ennek lassan 6 éve.....

Mesélj a sikertelen próbálkozásokról!

A fogyás mint minden 2. nőnek, nekem is a terveim között szerepelt. Részt vettem zumbán , alakformáló aerobicon és több mint 2 évig jártam spinracing órákra. A lelkesedésem megvolt és annak ellenére, hogy semmit nem fogytam, nyugodt szívvel ettem tovább " hisz én voltam edzésen " elv alapján. Az edzőkben, akik elkísértek ezen az úton, sajnos fel sem merült, hogy étkezési tanácsot adjanak. Ahogy teltek az évek elértem a 80-85kg-ot, ami a 159 cm-hez már kezdett zavarni.

A rendszeres sport sem volt elég ahhoz, hogy lefogyjak A rendszeres sport sem volt elég ahhoz, hogy lefogyjak[/caption]

Mi az, ami segített az elhatározásban, kitartásban?

A párom kezdett célozgatni rá, hogy baj van, amiért persze megsértődtem. Valljuk be, ez elég nehéz lehetett neki is... Miképpen szóljon a nőnek, akit szeret, hogy változtatni kellene? A mai napig is támogat és büszke rám. Sokat köszönhetek neki!

Mi volt a döntő pillanat, ami az akkori állóvizet felkeverte?

A döntő pillanat az volt, amikor megláttam a plakátot

Akkor már két éve rendszeresen spinning edzésekre jártam, amikor megjelent egy új lehetőség a fitness teremben M.A.X. tréning néven. Semmit sem tudtam róla, de a plakát és az írtó jóképű edző meggyőzőnek tűnt. A 15 éves lányom is elkísért az első órára, ami nagyon tetszett. Aznap este eldöntöttük, hogy bérletet veszünk.

Tarcsi Bence csapata nagyon hamar befogadott minket, jó volt ebben családias hangulatban edzeni. Bence rendkívül motíváló, energikus és életvidám ember. Kritikák helyett segít. Változatos óráit kortól nemtől és kilotól függetlenül imádtuk/imádjuk!

Pontosan mi volt az új módszer, tanács?

Megismerkedésünk után nem sokkal elindított egy 6 hetes kihívást! "Ki tud legtöbbet fogyni testzsír százalékban?" Izgatottan vártam az állapotfelmérést. Mérlegre kellett állni. Istenem, de féltem a mérlegtől...Jött is a hidegzuhany. A testzsír, testsúly mind nagyon magas volt, izom nem is létezett. Kaptunk személyre szabott infókat de feladatunk is volt, hisz tanítani is szeretett volna minket. Magunknak kellett a megadott ch mennyiség alapján az ételeinket elkészíteni, ügyelve a megfelelő fehérje és zsír mennyiségének bevitelére. Nagy figyelmet fordítottam arra is, hogy sok folyadékot igyak.

Folyamatos kontroll alatt voltunk és szó szerint a nap 24 órájában a rendelkezésünkre állt! Nem is értem, hogy viselt el ennyi kérdést, hisztit, sírást, ellenállást, amit produkáltunk. Mindent, de tényleg mindent kitaláltunk hogyan lehetne csalni, de nem engedte.

Hittél benne a sok kudarc után?

Igen, mert működött, a centik szépen tűntek el, de nem éreztem, hogy bele kell halnom. Viszont jöttek az eredmények: 6 hét után lement az első 10 kg és elkezdtem hinni! Igaz a versenyen nem én nyertem, de mindannyian győztesként ünnepeltük egymást.

Fantasztikus érzés volt, motivációt kaptam, viszont a súlycsökkenés megállt. Ezt a Bence is észrevette és felvázolt újabb lehetőségeket, amiket ki is próbáltam. Ami nem működött nálam, azon mindig gyorsan változtattunk. Olyat keresett, amit az ízlésembe, a napirendembe és a családi költségvetésbe is bele tudunk illeszteni. Az eltelt 11 hónap alatt így sikerült összesen 23 kilót leadnom. A sokadik 6.hét után, nem is tudtam annyit enni mint régen. Napi 5 étkezés van előírva, ami őszintén szólva nem mindig sikerül, mert nem vagyok éhes.

Voltak tiltott élelmiszerek?

Tiltás hmmm.... Na igen, volt néhány. Rengeteg...Hirtelen félelmetesnek, megvalósíthatatlannak tűnt a diéta. Az eddigi ételeink 90%-a tiltólistára került. Száműzött lett a cukor, amit rengeteg élelmiszerbe beleraknak. Viszlát fehér lisztes dolgok, pékáru, fehér kenyér! A zsíros húsok, a keményítőtartalmú krumpli, tészta. Amikor elkezdtem nehéz volt a standard magyar konyhától elszakadni, mert ahogy korábban említettem imádok enni és sütni főzni is a családomnak. Elképzelhetetlennek tartottam az életem temesvári kolbász és csécsi szalonna nélkül. Gyökeresen át kellett alakítanom a szokásaimat, bevásárlásaimat.

Mi adott erőt a fogyókúrás étrend betartásához?

Volt jó hír is, a csalónapok! Volt 1 napunk, hogy lazítsunk. 6 hetente mindent megettünk. Jártuk sorba az éttermeket és mindenhol ettünk valamit, amit szigorúan tilos volt addig. Szóval tényleg mindent! Két húsos hely után egy palacsintázóban kötöttünk ki és hazafelé fagyiztunk egyet. Eszméletlen tálakat rakattunk össze a személyzettel, akik általában kinevettek minket és nem értették, hogy mit csinálunk.

Így könnyebb volt tartani a diétát: 6 hetente csalónap csalónapi menü

Amikor elmondtuk, hogy ez a diéta része még furcsábban néztek ránk, de nagyon készségesek voltak mindenhol. A szervezetemet miután feltöltöttem, sokkal könnyebb volt újra a megszorításokkal együtt élnem a hétköznapokat.

Először biztos nagy lelkierő kellett az edzéshez. Mennyi idő után érezted, hogy már nem kell erőfeszítés, javul a kondíciód, esetleg hiányzik a sport? Tehát mennyi ideig kell kitartani és erőszakkal rávenni magunkat a mozgásra?

Edzés nőknekAz első órák hát igen... Ügyetlennek éreztem magam és fájt, nagyon fájt! Minden! 3 hétig a munkahelyemen, mire felértem az irodába... Mikor megláttam a lépcsőket, majdnem sírtam... Izomlázam volt ott is, ahol ezelőtt azt sem tudtam, hogy van izmom.
Néztem a többieket és a szó jó értelmében irigyeltem őket és akartam, amit ők tudnak! Izzadtam, de még hogy! Jesszus... Napjainkban ezt a már csak így hívjuk "sír a zsír "by Barthané Zsani. De az enyém zokogott! Néha tényleg nem tudom hogy nem adtam fel. Érthetetlen számomra is! Imádom a csapatot, minden edzést vártam, pedig tudtam előre a mumus feladatokat! Egyik kihívás jött a másik után, Bence iszonyatosan motivált minket! Órák után ajándékokat kaptunk, oda figyelt ránk, sokat nevettünk, repültek a hetek.....

Talán az első 6 hetes kihívás alatt volt a legtöbb hisztim. Bencét többször felhívtam, hogy én ezt nem csinálom és enni akarok!

Erőfeszítés nélkül sosem fog menni a sport, hisz folyamatosan feszegetjük a határainkat! Hogy kinek mennyi idő, nem tudom.... Erőszakkal ezt felesleges elkezdeni. Agyban ha eldöntöd és erős vagy menni fog! Eleinte sokan kinevetnek, ujjal mutogatnak, a hátad mögött dumálnak, mert kövér vagy! Utána ugyanezt már azért teszik, mert irigyek.

Hogy oszlik el az edzések időtartama? Hetente hányszor, alkalmanként mennyit edzel?

Eleinte is, mint most, heti 3 edzésre jártam. Ezek 1 órás edzések. Kardiós kiegészítés is volt. Alkalmanként szabadtéri edzéseket is tartott Bence, például futást. Kihívások is akadtak, 1-1 maratont szervezett. Személyi edzésen is részt vettem, itt tanultam meg helyesen guggolni.

Viszonylag rövid idő alatt sok súlytól szabadultál meg. Hogy viselkedett a bőröd? Sokan rémisztő képeket mutogatnak.

Karomon semmi, hasamon minimális a többlet bőr, de mivel még folyamatban vagyok, bízom a Hot Ironban hogy az erősítésnek köszönhetően lesz még változás. Napi 2-3 liter vizet biztos megiszom, talán ennek is sok köze lehet ahhoz, hogy a bőröm szép maradt.

Amit Barbi megosztott velünk, az nem csak fogyókúra, hanem egyértelműen életmódváltás, ami tud fájni, tud hiányozni és mindezek ellenére imádni is lehet. Úgy érzem, óriási sikerként élte és éli meg ma is ezt. Köszönjük, hogy mindezt elmondta nekünk!

Rájött, hogy a diéta nem azt jelenti, hogy éhezzünk, vagy nélkülözzünk, unalmas és íztelen ételeket együnk minden egyes nap. Idővel, sikerült ráállnia az új rendszerre. Annyira jól sikerült néhány reformja, hogy a családja is elkezdte azt enni amit ő.

Következő cikkünkben megnézzük mit rejt Barbi konyhája, hisz tudjuk sem logisztikailag, sem anyagilag nem könnyű egészségesen táplálkozni és részletesebben megismerkedünk edzés módszereivel.

Ha kérdésed van nyugodtan tedd fel itt a cikk alatt! Kövesd facebook oldalunkat, ha nem akarsz lemaradni a folytatásról!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fitnessmindenkinek.blog.hu/api/trackback/id/tr7613705370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Fitness Mindenkinek

Életmód és fogyókúra tanácsok, edzés módszerek, gyakorlatok bemutatása, fitness program ajánló, csoportos edzés lehetőségek ismertetése, ajánlók, érdekességek a sport és a mozgás világából.

Friss topikok

süti beállítások módosítása