Fitness Mindenkinek

Életmód és Edzés tanácsok, programok, fogyókúra tippek

Fogyókúra tippek - Barbara tovább mesél

Barbara már megbizonyosodott arról, hogy a diéta nem azt jelenti, hogy éhezzünk, vagy nélkülözzünk, unalmas és íztelen ételeket együnk minden egyes nap. Most bekukucskálunk a konyhájába, hogy újabb fogyókúra tippeket kaphassunk, majd ezt követően elkísérjük az edzőterembe is, hogy ellesünk néhány edzéstippet.

Előző cikkünkben Barbi adott nekünk nagyon átfogó fogyókúra tippeket, mozgás és étkezési tanácsokat, elmesélte életmódváltásának történetét. Ő már megbizonyosodott arról, hogy a diéta nem azt jelenti, hogy éhezzünk, vagy nélkülözzünk, unalmas és íztelen ételeket együnk minden egyes nap. Nagy segítségére volt edzője, Tarcsi Bence aki a program elindulása óta nem csak az tanácsadója, hanem a barátja is lett.

A program indításakor Barbaráék személyre szabott feladatot kaptak: önállóan kellett a megadott ch mennyiség alapján az ételt elkészíteni, ügyelve a megfelelő fehérje és zsír mennyiségének bevitelére. Ez eleinte természetesen bonyolult feladatnak tűnt, de azóta minden olajozottan működik. Most bekukucskálunk a konyhájába, hogy újabb fogyókúra tippeket kaphassunk, majd ezt követően elkísérjük az edzőterembe is, hogy ellesünk néhány edzéstippet.

női edzés

Az étkezés átalakításához szakítanod kellett a korábbi hagyományaiddal, változtatni kellett a addigi szemléleteden. Milyen forrásból szerezted az egészséges ételekhez való recepteket?

Lassan 15-20 éve háztartást vezetek, okozott némi problémát a "másképpen" főzés. Eleinte mindent számolgattam, méregettem, de ez mára már rutinból megy. Rájöttem, hogy mindent el lehet készíteni egészséges alapanyagokból. Az internet nagy segítségemre van a receptek keresésében, emellett sokszor az edzőtársak és Bence is adtak és adnak tippeket ma is. A programban részt vevő társakkal közös főzést is tartottunk, 1-1 cukkini vagy karfiol alapú pizzát gyorsan elkészítettünk.

Pontosan milyen alapanyagokat használtál a főbb élelmiszerek helyett?

A cukorról, teljesen lemondtam. Van itthon eritritol, de nem használom. Nem vagyok édesszájú. Kávét is már csak feketén és fahéjjal iszom. A fehér lisztet zablisztre cseréltem. Pék és fehér kenyér helyett a ch csökkentett kenyeret fogyasztom, de csak alkalmanként. A tészta nehézséget okozott, mert nem mentem bele a teljes kiőrlésű termékekbe. Megkóstoltam, nekem nem ízlett. A krumplit felváltotta az édesburgonya, rizs helyett basmatit, bulgurt vagy vadrizst eszem. Olaj helyett kókuszzsírt használok a főzéshez.

édesburgonya

Említetted, hogy a család is elkezdte enni, amit Te. Hogy néz ki nálatok egy vasárnapi ebéd?

A családom csak részben eszi amit én, de nekem nem probléma az, hogy 2-3 vagy akár négyfélét is főzzek a hétvégén. Részemről jár lemondással a diétám, de nem nekik!
A vasárnapi ebédnél nálunk is van húsleves, meg rántott hús, csirkéből készítem őket.
A cérnametéltet felváltotta levesbetét gyanánt a bulgur. Nézzük a rántott húst, a család a hagyományos paníros verziót kapja, az enyém pedig zabliszt, tojás, zabpehely bundában készül. Köretként szívesen megeszi mindenki a basmati rizst. Az, hogy a köret változik és nem, vagy csak ritkán esznek sertéshúst, az ő döntésük volt. Egyrészt támogatnak engem, másrészt ízlik nekik.

Panna lányom nagyon szereti a krumplit, amit én ugyebár nem eszek, de a rakott krumpli édesburgonyából light tejföllel és sajttal kompromisszum volt mindkettőnk számára. Természetesen csirkemellel készül ez az étel is.

Változtattál a fűszerezésen is?

Az összetételeknél eleinte itt is bajban voltam, mert a készen kapható csodák bizony tele vannak cukorral... A natúr fűszerek lettek a nyerők. Rájöttem, hogy rengeteg fűszerrel lehet a sokak számára "unalmas "csirkemellet variálni.

Változott -e a család költségvetése az étkezési szokások változásával?

Az új táplálkozásunk eleinte minimálisan megnövelte a kiadásokat. Meg kellett tanulnom mit, mivel és hogy kell elkészíteni, illetve mivel, mit lehet helyettesíteni.

A rohanós hétköznapokban hogy sikerül mindezt kivitelezned?

Mivel többfélét is főzök a hétvégén, időt spórolok meg. Így a hétköznapok estéi nem a főzéssel mennek el, hisz 3 edzésem is van a héten! Ez is csak szokás kérdése véleményem szerint. Persze velem is megesik, hogy hétköznap kell főzni, de a diétába ez is tetszik, hogy gyorsan elkészíthetőek az ételek.

diétás ételek

Tegnap például egy őzgerincformába "dobáltam" össze a másnapi ebédemet. A baconnel kibélelt formába ízlés szerint fűszerezett csirkemell szelet, gomba és cukkini is került, végül tojásos fokhagymás joghurttal öntöttem le. Tettem rá mozzarella light sajtot és megsütöttem. Cukkini, karfiol, brokkoli kaliforniai paprika és még sorolhatnám a sok zöldséget, amivel variálni lehet a "rakott" ételeket. Ezek akár 2-3 napra is elegendőek a számomra. Nem feltétlen eszek hozzá köretet, hanem jégsaláta vagy kígyóuborka dukál mellé.

Hogy sütöd a sütiket? Nekem nem viselik el, ha édesítőszerrel sütök. Nálatok mi a helyzet? Ezt hogy oldod meg?

Sütik hmmmm... na igen, süteményeket nem készítek itthon, nagy szívfájdalmukra. Azt nem vállaltam! Ünnepek alkalmával volt süti itthon, de az minden volt, csak nem egészséges. Ha édességre vágyom, elég nagy a választék a cukormentes dolgokból. Egy-egy csoki, nápolyi keksz mindig szóba jöhet. De a zsírszegény túró eritrittel is átsegít, ha rám törne a falhatnék.

Hányszor étkezel naponta?

Napi öt étkezést lehetne beiktatni, de időnként kihagyok egyet-egyet, mert nem vagyok éhes.

Az esti órákban fogyasztottál bármit?

Az esti evéseket sem kellett teljesen elhagyni. Ilyenkor kerül terítékre a fehérjeturmix, ami nagy választékban kapható. Vannak ízesítettek, amik nagyon finomak. Időnként jégsalátát, uborkát eszegetek.

Jelenleg is hetente háromszor sportolsz?

Igen, de kardio jellegű kiegészítés most is van. Jelenleg az izomtömeg növekedés, alakformálás, szálkásítás a terv. Bence pár hónapja sikeres vizsgát tett, mint HOT-IRON instruktor, tehát az intervall edzéseket (M.A.X.) felváltotta a súlyzós edzés, vagyis a Hot Iron. Heti három 1 órás Hot Iron edzésen veszek részt. A csoportos órák előtt kardiozni szoktam. Általában futópadot használok, hogy az állóképességem a M.A.X órák elhagyása után is megmaradjon.

hot iron edzés

Mesélj nekünk kicsit részletesebben az edzéseidről! Hogy épülnek fel az órák?

Az edzőm szavait idézném: "az órák bemelegítő blokkokból, 3 erősítő blokkból, illetve nyújtásból állnak. A hagyományos aerobikkal szemben ezek az edzések kontroláltak, követhetőek, élvezhetőek, és szakemberek által bebizonyítottan valódi zsírraktárakból való fogyást eredményeznek.  Ellenben a zsírégető step és zsírégető aerobik fantázianevekkel, amelyek "népbutítások" és valójában közük sincs a zsírraktárakból való fogyásnak!"

Miért ezt az edzésfajtát választottad?

A M.A.X-ot nem kifejezetten az edzőm ajánlotta, de megnéztem és megszerettem. Ő a hot iront tanácsolta nekem, mert sokkal szebb és definiáltabb, szálkásabb testre tehetek szert általa.

Volt -e, van -e hatása a családra a Te sportos életmódodnak?

Balázst nem nyúztam az új mániámmal, felesleges is lett volna. Egyrészt nincs és sosem volt elhízva, másrészt ő a biciklizésben találta meg azt a pluszt, amit nekem az edzések nyújtanak. Szívesen elkísérem a kis túráinkra, idén is alig várjuk, hogy kezdődjön a szezon.
Remélem a nagy álmunk, mint a Balaton kör, idén összejön.

edzőtárs

Panna lett a kis edzőtársam,  ami nagyon jót tett neki, mert motiváltabb lett minden téren. Szülőként látom a sok kallódó tinit, hogy mennyire rossz irányba haladnak. Mi nem szerettük volna akkor észbekapni, amikor már baj van. A csapatunkban jelenleg is több korosztály megtalálható, így nagyon szereti, hogy egyenrangú mindenkivel és tartozik valahová.

Kapsz -e az ellenkező nemtől pozitív visszajelzéseket?

Sok dicséretet, elismerő pillantást kapok férfiaktól, nőktől egyaránt. Persze itthon esnek a legjobban az elismerő szavak.

Mennyiben változott a párkapcsolatod?

A kapcsolatom régen is harmonikus volt és most is az.

Ha a boldogság skálát 1-10-ig skáláznánk, akkor hol voltál rajta a program előtt és hol vagy most?

Boldogság skála... na ez egy érdekes kérdés. A barátaim szerint régen sem voltam az a szomorú típus, mindig fülig ért a szám. Persze az önbizalmam nőt, nem tagadom, jelenleg egy 10-es skálán 20-nál tartok.

300 kihívás

Jelenleg nagyon inspirál a februári kihívás, amiben sok szuper ember lett a követőnk. Az iskolában osztálytársakkal, a munkahelyemen a kolléganőkkel napi 300 gyakorlatot végzünk, 30 napon keresztül.

Számodra ez már egy jól kialakult életforma lett. Gratulálunk és sok sikert kívánunk a folytatáshoz!

Ez így van, de azért várom most is a hatodik hét végét.

A bejegyzés trackback címe:

https://fitnessmindenkinek.blog.hu/api/trackback/id/tr9913709304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Fitness Mindenkinek

Életmód és fogyókúra tanácsok, edzés módszerek, gyakorlatok bemutatása, fitness program ajánló, csoportos edzés lehetőségek ismertetése, ajánlók, érdekességek a sport és a mozgás világából.

Friss topikok

süti beállítások módosítása